| Dob : | Chris Hesse |
Gitár : | Dan Estrin |
Ének/Gitár : | Doug Robb |
Basszusgitár : | Jesse Charland |
A bandának elég érdekes neve van, de a Hoobastank tagjai mégis normális srácok. Normális életük van. Általános dolgokat csinálnak, és hasonló humorral rendelkeznek, mint a rajongóik. Ezért alakult ki jó kapcsolat a Hoobastank - Dan Estrin (gitár), Markku Lappalainen (basszusgitár), Chris Hesse (dob), és Doug Robb (énekes) – és a rajongók között. Szövegeik olyan felfoghatatlan képességekkel rendelkeznek, melyek a normális fiatalok gondolkodásmódjáról és érzései érdekében szólnak, és késztetik cselekedetre õket.
„Amikor turnézunk és fellépünk valahol, mindennapi ruhákat viselünk, és átlagos embereknek nézünk ki. Szeretem ezt. Nem kell kiöltöznünk, sminkelni magunkat mielõtt elhagyjuk a buszt.” – mondja Robb.- „Soha nem állítjuk be túl komolynak magunkat, és nem félünk beégetni magunkat. Amikor a srácokkal beszélgetünk a fellépéseknél, hétköznapi dolgokról ejtünk szót. Ez nem afféle „rajongó beszélget a rock sztárral” dolog. Természetesen a banda a közös témánk, de nem ez az egyetlen dolog, amirõl beszélünk.”
OKÉ, mégsem teljesen normális, mindennapi fiúk. Az elsõ albumuk platinalemez lett, a „Crawling in the Dark” és a „Running Away”-nek köszönhetõen, irtó sokat dolgoztak még szünetet tarthattak. De a második albumuk, a The Reason, megmutatta, hogy szokatlan érzékük van a zeneíráshoz, számaik érdeklõdési körei szélesebbek, hangulatosabbak, és érzelem teljesebbek, mint debütáló albumuk volt. Ezt nevezzük fejlõdésnek.
Az 1990-es évek közepén, Agoura Hills-ben, LA külvárosában alapult a banda, ekkor a négyes még középiskolába járt, azóta a Hoobastank már egy zeneszerzõ géppé nõtte ki magát. Az utcán töltött hosszú idõ zárkózottá tette a lelkiismeretes természetû Estrin-t és Robb-ot (mindkettõjüknek saját stúdiójuk van, hol demók kiadásával foglalkoznak) garantálták, hogy a The Reason számai egyszerre a kemény rockot és a melódikus szépséget is tartalmazza. Robb szerint „a kemény számok még keményebbek, a lágyak még lágyabbak lettek. Ha az elsõ album valahogy az út közepén volt, akkor ez most mindkét oldalon közlekedik!”
„Igen,”-teszi hozzá Estrin- „a dalok egy része, mikor elõször megírtam, már akkor eléggé vacakul sikerült, és akkor jött Doug és még vacakabbá tette õket.”
Buta vicceket félretéve, az album hasznot húzott a holisztikus megközelítésû producerbõl, Howard Benson-ból ( P.O.D, Cold, Crystal Method)
„Howard a szövegre, a dallamra és a szám szerkezetére központosított, nem az egyes részekre.” Magyarázza Robb.
Az album elsõ kislemeze az „Out of Control”, bemutatja a négyes agresszívabb oldalát. Ezt a számot rögzítették utoljára a lemezre ,azután írodott, hogy azt gondolták, már végeztek az albummal. A szám témája eltér az album általános témájától.
„A lemez néhány daláról elmondhatjuk, hogy a hitrõl, vagy az életkedv elvesztésérõl szólnak,” mondja Robb. „A többség pedig a megválaszolatlan kérdésekrõl vagy az emberek által helyesnek látott dolgok kétségbevonásáról. Nem csak a hitrõl. Az „Out of Control” arról szól, hogy felnyílnak szemeid a vakság után, melyet valami olyan dolog okozott, melyhez hûen ragaszkodtál. Egy olyan emberrõl szólhat, mely odaadóan dolgozott egész életében, és ennek most vége, most elveszett lett, és nos, irányíthatatlan.”
Számos kemény rock szám található a The Reason-ön, a „Just One” zúzós gitárszólójától, a „Same Direction” pörgõsségéig. A„Disappear”szinte epikus hangvételû, mégis mindegyiken lehet valahogyan „rázni”. Ahogy a lassabb részek, a számcím (Disappear - eltûnni) is megmutatja az átfogó ragyogást, és Robb gyengéd hangját, gitárral kísérve. Ez egy bocsánatért esedezõ szerelmes dal, melyen nem kellett túl sokat dolgozniuk, hogy ilyen legyen. Feldolgozták Rod Stewart’s „Do Ya Think I’m Sexy” c. számát, de ez nem került fel a lemezre. Eredetileg a „Deuce Bigalow, Mate Gigolo” c. filmnek készítették. „Ez nem olyasvalami, amit mindenáron ismertnek akarunk tudni, de valami jó dolognak tartjuk fel. Talán a következõ…”Deuce Bigalow, Electctric Boogaloo”-ra.”
Egyébként nem volt mindig minden csak vicc és játék. 2003 augusztusában, a srácok kis méretû motrokkal száguldoztak Myrtle Beach-en a „House of Blues”-nál. Estrin, aki ezen a napon vette a motrot, 10 mérföld/órával haladt, mikor nekivezetett egy ládák közé kifeszített kötélnek, és megütötte fejét a járdabetonban. Elsõre nem tûnt rossznak a helyzet. Felállt, felszállt a turnébuszra, de nyilvánvaló volt, hogy egyre rosszabbul lett, ezért elvitték õt kórházba. Estrin kisebb koponyatörést szenvedett alatta képzõdött vérröggel. Ha aznap este nem távolítják el a rögöt, akár meg is halhatott volna.
A gitáros nyugodtan így magyarázza az esetet: „Ez nem egy igazi motorbiciklis baleset volt, csak a sisakot viseltem volna akkor. Felkeltem és mindenki csak nevetett rajtam. A fejem nem volt sokáig a földön. Olyan volt mint egy vicc, de kiborított, hogy ilyen egyszerû dolog, milyen komollyá válhat.”
Mégsem lassította le õt ez az eset. „Rájöttem, azok közé az emberek közé tartozom, akik nem várhatnak arra, hogy a dolgokat a kezükbe adják. Mikor sérült voltam, pihennem és gyógyulnom kellett volna, de még akkor is olyan keményen dolgoztam, mintha egészséges lennék. Kivéve, hogy lemondtam pár fellépést, folyamatosan dolgoztam”
Kevesebb, mint egy hónap alatt minden újra normális lett. Mert a zene az oka mindennek, amit
|
Basketball Shorts (1998) |
---|
| 1. | Earthsick | 2. | Foot In Your Mouth | 3. | Karma Patrol | 4. | Stuck Without A Voice | 5. | Can I Buy You A Drink | 6. | Naked Jock Man | 7. | Our Song | 8. | The Mirror | 9. | Educated Fool | 10. | The Dance That Broke My Jaw | 11. | You`re the One |
|
Hoobastank (2001) |
---|
| 1. | Crawling in the Dark | 2. | Remember Me | 3. | Running Away | 4. | Pieces | 5. | Let You Know | 6. | Better | 7. | Ready for You | 8. | Up and Gone | 9. | Too Little Too Late | 10. | Hello Again | 11. | To Be With You | 12. | Give It Back |
|
The Reason (2003) |
---|
| 1. | Same Direction | 2. | Out of Control | 3. | What Happened to Us | 4. | Escape | 5. | Just One | 6. | Lucky | 7. | From the Heart | 8. | The Reason | 9. | Let It Out | 10. | Unaffected | 11. | Never There | 12. | Disappear |
|
Every Man for Himself (2006) |
---|
| 1. | The Rules | 2. | Born to Lead | 3. | Moving Forward | 4. | Inside of You | 5. | The First of Me | 6. | Good Enough | 7. | If I Were You | 8. | Without a Fight | 9. | Don`t Tell Me | 10. | Look Where We Are | 11. | Say the Same | 12. | If Only | 13. | More Than a Memory |
|
For(n)ever (2009) |
---|
| 1. | My Turn | 2. | Don`t Think I Love You | 3. | So Close, So Far | 4. | All About You | 5. | The Letter | 6. | Tears of Yesterday | 7. | Sick of Hanging On | 8. | Who the Hell Am I? | 9. | You Need to be Here | 10. | Gone Gone Gone |
|
Kedvencek közé jelölték : eyeless,
Onny,
BuBA,
KIRA23,
Assassin-Andi,
Frost-Evolution,
Silence.Ikillyou,
Brompton,
DevilLaci,
Redzsi,
Anita999,
Endzi,
Novuska,
popi,
Tünceee,
Linkinfan,
S.t.Lázár,
DiiA,
edi13,
*Nóree*,
keny,
Bálint46,
Tündérfény,
Gerasz,
Midnight Freight Train,
Lyluna,
heroinaa,
Zsky5,
Orbdrin,
Zerohardy,
Dall,
Hangyaszar,
margarin,
sztike90,
May,
dzsingisz26,
Rekkancs,
pistaba20,
Dávid Draiman,
Nyafka-x,
Supernyúl,
3dam,
Everett,
luther,
HydraX,
dianisgabi,
Gréta,
Pathron,
Vajas-mézes kenyér,
RQB,
xHerookax,
Alfonz The Álbajsz
Árva zenekar profil
Hozzászólások : |
Nincs hozzászólás. |
|
|
0.0043 s