A heavy-beat egyik korai képviselõje 1963-ban kezdte bontogatni szárnyait Ravens néven, mint a Davies testvérek és Quaife triója, majd 64-ben Avory érkezésével felvették a Kinks nevet. A zenekar elsõ két sikere: a You Really Got Me és az All Day And All Of The Night alapján a heavy metal elõdei közé sorolják õket. A beatkorszak egyik legnépszerûbb zenekara, amely ha nem is jutott fel a Beatles vagy a Rollig Stones magasságába, de évrõl évre 5-6 számmal képviseltette magát az élvonalban. Ray Davies szerzõi képességeit gyakran hasonlították a Lennon-McCartney szerzõpároséhoz, s a Kinks sikereit, valamint több mint 40 éves sikeres pályafutásukat látva, ennek van is alapja.A banda Little Richard egyik dalával, a Long Tall Sally címû szerzeménnyel debütált, de a kislemez gyenge eladási mutatókat produkált. Viszont harmadik daluk a You Really Got Me Angliában listavezetõ lett, amit elõsegített fellépésük az angol TV-mûsorban a Ready Steady Go-ban. A következõ két évben Ray Davies meglepõen eredeti dalszerzõvé nõtte ki magát, a csapat számai pedig sorra felkerültek a sikerlisták legjobbjai közé. 1965-ben újra a listák élére álltak , a Tired Of Waiting For You-val. A Dedicated Follower Of Fashion remek szatíra a nárcisztikus Carnaby Streetrõl ( a 60-as években népszerû divatipari központ), a Sunny Afternoon (szintén listavezetõ Angliában) pamflet a kapitalizmusról, a Dead End Street pedig a szegénység balladája. Kezdeti albumaikon rendre megtalálhatóak az R&B standard számai és eredeti anyagok Daviestõl. A Face To Face és a Something Else azonban Davies kísérlete az angol karakter újrafogalmazására, amit higgadtan, sziporkázó szellemességgel tesz meg. Egyik legnagyszerûbb dala az egyszerû, de érzelmes és mégis erõpróbának szánt Waterloo Sunset, a Something Else utolsó felvétele. A szám éppencsak lecsúszott a dobogó legfelsõ fokáról, akárcsak a lágy refrénû Autumn Almanac. 1968-ra a Kinks népszerûsége hanyatlásnak indult Angliában, bár a kritikusok továbbra is pozitívan értékelték õket. Két remek konceptalbum, The Kinks Are The Village Green Preservation Society és az Arthur (Or The Decline And Fall Of The British Empire) érthetetlen módon eladhatatlan maradt, annak ellenére, hogy Davies legkiválóbb dalai közül több is szerepel a korongokon. (Jellemzõ, hogy a két lemez 2004-es újrakiadását viszont elkapkodták a vásárlók.)1969-ben Quaife kilépett, helyét John Dalton vette át, amit azonnal követett az angol listákra felkerült Lola, a lenyûgözõ mese a transzvesztitákról - ez hozta meg a Kinks számára az áttörést az Államokban is, ahol a dal bekerült a Top 10-be. A következõ album a Lola Versus Powerman & The MoneyGoRound, Part One is sikeres lett az USA-ban, amit hatalmas turnékkal koronáztak meg, miközben Angliában csak ritkán léptek fel, habár mûködésük központja és stúdiójuk, a Konk Londonban maradt. 1971-ben egy új szerzõdést kötöttek az RCA kiadóval és kibõvültek egy rézfúvos szekcióval.A country jellegû Muswell Hillbillies után gyengébben futott a szekér - Ray drog és házassági problémákkal küszködött, a koncerteken egy kiégett és motiváció nélküli Davies szerepelt. A 70-es évek elején átlagos, túlzottan ambiciózus koncept albumok jelentették Davies fõ tevékenységét, 1976-ban pedig Dalton kiszállt, amikor a banda együttmûködése az RCA-val véget ért. Az Aristával kötött új szerzõdés meghozta az ismételt felemelkedést: a Sleepwalker és a Misfits kiváló, sikeres albumok lettek.A Kinks idejének nagyrészét továbbra is a nagy létszámú közönség elött tartott amerikai fellépések kötötték le, a brit új hullám befogadta õket és számos punk banda vallotta, hogy a Kinks komoly hatást gyakorolt rájuk. A Jam és a Pretenders Davies 60-as évekre emlékeztetõ stílusában készített dalszövegeket, majd 1983-ban a Kinks váratlanul ismét megjelent az angol listákon, a Come Dancing címû számmal. 1990-ben beiktatták õket a Rock 'N' Roll Nagyjai Csarnokába - negyedik angol együttesként.Ennek ellenére a Kinks nem halott együttes, továbbra is jelentetnek meg albumokat és sikeresen turnéznak a nagyvilágban. Annyi azonban bizonyos, hogy Ray Davies a Kinks égisze alatt, mint a jelenkor egyik legérzékenyebb és legtermékenyebb dalszerzõje tette le névjegyét.
Ray Davies, a Kinks frontembere nemrégiben megerõsítette, hogy elképzelhetõ a legendás zenekar feltámasztása, legfrissebb interjújában pedig azt is elárulta: már elkezdte írni az új dalokat a készülõ korongra. Bár a munkálatok egyelõre kezdeti fázisban tartanak, Davies szerint a lehetõ legtöbb vendégzenésszel szeretne együtt dolgozni, így Johnny Borrellel a Razorlightból, a Snow Patrollal és Chuck Berryvel. "Elkezdtem a számok megírását, de még túl korai lenne arról nyilatkozni, hogy milyenek lesznek az új dalok. Szeretnék a korszellemnek megfelelõ, minõségi szerzeményeket írni. Azt is szeretném, ha a korábbiaknál kollaboratívabb lenne a lemez. Jó lenne közösen csinálni valamit Johnny Borrell-lel, ezen kívül új zenekarokat is akarunk felfedezni, és megnyerni magunknak, olyanokat is, amelyeknek még szerzõdésük sincs. Kíváncsi vagyok, hová vezetnek az ötletek, mindenesetre érdekes lehet a Snow Patrolt és Chuck Berryt egy lemezen hallani" - fogalmazott Davies.
|
|
|
|
|
|
You Really Got Me (1965) |
---|
| 1. | Beautiful Delilah | 2. | So mystifying | 3. | Just can`t go to sleep | 4. | Long tall Shorty | 5. | I took my baby home | 6. | I`m a lover not a fighter | 7. | You Really Got Me | 8. | Cadillac | 9. | Bald Headed Woman | 10. | Revenge | 11. | Too much monkey business | 12. | I`ve been driving on bald montain | 13. | Stop your sobbing | 14. | Got Love If You Want It | 15. | Long tall Sally | 16. | You still want me | 17. | You do something to me |
|
|
Something Else (1967) |
---|
| 1. | Waterloo Sunset | 2. | David Watts | 3. | Death of a clown | 4. | Two sisters | 5. | No return | 6. | Harry Rag | 7. | Tin soldier man | 8. | Situation vacant | 9. | Love me till the sun shines | 10. | Lazy old sun | 11. | Afternoon tea | 12. | Funny face | 13. | End of the season |
|
|
|
|
|
Percy (1971) |
---|
| 1. | God`s children | 2. | Lola | 3. | The way love used to be | 4. | Completely | 5. | Running round town | 6. | Moments | 7. | Animals in the zoo | 8. | Just friends | 9. | Whip lady | 10. | Dreams | 11. | Helga | 12. | Willesden green | 13. | God`s children(End) |
|
Muswell Hillbillies (1971) |
---|
| 1. | 20th century man | 2. | Acute Schizophrenia Paranoia Blues | 3. | Holiday | 4. | Skin and bone | 5. | Alcohol | 6. | Complicated life | 7. | Here come the people in grey | 8. | Have a cuppa tea | 9. | Holloway jail | 10. | Oklahoma U.S.A. | 11. | Uncle son | 12. | Muswelll Hillibilly |
|
Preservation Act 1 (1973) |
---|
| 1. | Preservation | 2. | Morning song | 3. | Daylight | 4. | Sweet lady Genevieve | 5. | There`s a change in the weater | 6. | Where are they now? | 7. | One of the survivors | 8. | Cricket | 9. | Money&Corruption/I am your man | 10. | Here comes flash | 11. | Sitting in the midday sun | 12. | Demolition | 13. | One of the survivors(single edit) |
|
The grate lost Kinks album (1973) |
---|
| 1. | Till death do us part | 2. | There is no life without love | 3. | Levander Hill | 4. | Groovy Movies | 5. | Rosemary Rose | 6. | Misty water | 7. | Mr. Songbird | 8. | When i turn off the livingroom light | 9. | The way love used to be | 10. | I`m not like everybody else | 11. | Plastic man | 12. | This man he weeps tonight | 13. | Pictures in the sand | 14. | Where did my spring go? |
|
Preservation Act II (1974) |
---|
| 1. | Announcement | 2. | Introduction to solution | 3. | When a solution comes | 4. | Money talks | 5. | Shepherds of the nation | 6. | Scum of the earth | 7. | Second-hand car spiv | 8. | He`s evil | 9. | Mirror of love | 10. | Nobody gives | 11. | Oh where oh where is love? | 12. | Flash`s dream(The final elbow) | 13. | Flash`s confession | 14. | Nothing lasts forever | 15. | Artifictial man | 16. | Scrapheap city | 17. | Salvation road | 18. | Mirror of love(single version) | 19. | Slum kids |
|
Soap Opera (1975) |
---|
| 1. | Everybody`s a star(Starmaker) | 2. | Ordinary people | 3. | Rush hour blues | 4. | Nine to five | 5. | When work is over | 6. | Have another drink | 7. | Underneath the noeo sign | 8. | Holiday romance | 9. | You make it all worthwhile | 10. | Ducks on the wall | 11. | (A)Face in the crowd | 12. | You can`t stop the music |
|
Schoolboys In Disgrace (1975) |
---|
| 1. | Schooldays | 2. | Jack the idiot dunce | 3. | Education | 4. | First time we fall in love | 5. | I`m in disgrace | 6. | Headmaster | 7. | The last assembly | 8. | No more looking back | 9. | Finale |
|
Sleepwalker (1977) |
---|
| 1. | Life on the road | 2. | Mr. Bigman | 3. | Sleepwalker | 4. | Brother | 5. | Juke Box Music | 6. | Sleepless nights | 7. | Stormy sky | 8. | Full moon | 9. | Life goes on |
|
Misfits (1978) |
---|
| 1. | Misfits | 2. | Hay fever | 3. | Black messiah | 4. | Rock`n`Roll fantasy | 5. | In a foreign land | 6. | Permanent waves | 7. | Live life | 8. | Out of the wardrobe | 9. | Trust your heart | 10. | Get up |
|
|
One For The Road (1980) |
---|
| 1. | Opening | 2. | The hard way | 3. | Catch me now I`m falling | 4. | Where have all the good times gone | 5. | Introduction to Lola | 6. | Lola | 7. | Pressure | 8. | All Day And All Of The Night | 9. | Misfits | 10. | 20th century man | 11. | Prince of the punks | 12. | Stop your sobbing | 13. | Low budget | 14. | Attitude | 15. | (Wish I could fly like)Superman | 16. | National health | 17. | Till the end of the day | 18. | Celluloid Heroes | 19. | You Really Got Me | 20. | Victoria | 21. | David Watts |
|
|
State Of Confusion (1983) |
---|
| 1. | State of confusion | 2. | Definite maybe | 3. | Labour of love | 4. | Come dancing | 5. | Property | 6. | Don`t forget to dance | 7. | Young conservatives | 8. | Heart of gold | 9. | Chiclés of the world(B movie) | 10. | Bernadette |
|
Word Of Mouth (1984) |
---|
| 1. | Do it again | 2. | World of mouth | 3. | Good day | 4. | Living on a thin line | 5. | Sold me out | 6. | Massive reduction | 7. | Guilty | 8. | Too hot | 9. | Missing persons | 10. | Summer`s gone | 11. | Going solo |
|
Think Visual (1986) |
---|
| 1. | Working at the factory | 2. | Lost and found | 3. | Repetition | 4. | Welcome to Sleazy town | 5. | The video shop | 6. | Rock`n`Roll cities | 7. | How are you | 8. | Think visual | 9. | Natural gift | 10. | Killing time | 11. | When you were a child |
|
Come dancing with the Kinks:The Best Of The Kinks 1977-1986 (1986) |
---|
| 1. | Come dancing | 2. | Low budget | 3. | Catch me now I`m falling | 4. | A gallon of gas | 5. | (Wish I could fly like)Superman | 6. | Sleepwalker | 7. | Full moon | 8. | Misfits | 9. | Rock`n`Roll fantasy | 10. | Do it again | 11. | Better things | 12. | Lola | 13. | You Really Got Me | 14. | Good day | 15. | Living on a thin line | 16. | Distroyer | 17. | Don`t forget to dance | 18. | Father Christmas |
|
UK Jive (1989) |
---|
| 1. | Aggravation | 2. | How do I get close | 3. | UK Jive | 4. | Now and then | 5. | What are we doing | 6. | Entertainment | 7. | War is over | 8. | Down all the days | 9. | Loony balloon | 10. | Dear Margaret | 11. | Bright Lights | 12. | Perfect strangers |
|
Phobia (1993) |
---|
| 1. | Opening | 2. | Wall of fire | 3. | Drift away | 4. | Still searching | 5. | Phobia | 6. | Only a dream | 7. | Don`t | 8. | Barbies | 9. | Over the edge | 10. | Surviving | 11. | It`s alright(don`t think about it) | 12. | The informer | 13. | Hatred(A Duet) | 14. | Somebody stole my car | 15. | Close to the wire | 16. | Scattered |
|